Imamo novo ime: Geten!

Razmenite ideje i najnovije vesti, pokrenite akcije, promovišite sigurna mesta za izlaske i druženje
EYA
Site Admin

Imamo novo ime: Geten!

Post by EYA » Wed Apr 17, 2019 1:58 pm

Ovim putem želimo da obavestimo javnost o promeni imena organizacije iz Gayten-LGBT u Geten.

ENGLISH BELOW:

Drage koleginice i kolege,

Želimo da vas obavestimo da je naša organizacija Gayten-LGBT, Centar za promociju LGBTIQ prava promenila naziv u - Geten - centar za ljudska prava LGBTIQA osoba.

Na promenu imena smo se odlučili/e jer želimo da naše ime vernije odražava naše politike, principe i aktivizam. Smatramo da Geten na bolji način ukazuje na to da smo sveuključujuća organizacija, koja poštuje i inkorporira princip intersekcionalnosti u svoj rad, i bavi se pitanjima u vezi s rodnim identitetom, a ne samo seksualnom orijentacijom. Fokus našeg rada su oduvek pre svega položaj i prava trans osoba, osoba koje se rodno ne određuju, i queer i interseks osoba.

Novi naziv, Geten, potiče iz romana Leva ruka tame, Ursule Le Gvin, (u originalu Gethen, na srpskom Geten), i odnosi se na izmišljenu planetu androginih bića, čija posebnost leži u njenim stanovnicima koji konastantno i aktivno prevazilaze očekivane rodne uloge, i na taj način dovode u pitanje samu ideju roda i rodne binarnosti, što se zapravo odlično reflektuje u našim politikama. Godine 2016. kroz koresponedenciju s Ursulom Le Gvin koja se tom prilikom upoznala s našim radom, dobili smo odobrenje da našu organizaciju preimenujemo u Geten.

Biće nam zadovoljstvo da nastavimo uspešnu saradnju s vama pod našim novim imenom.

Trenutno smo u proceduri promene imena Facebook stranice.

Tim organizacije Geten

Dear friends and colleagues,

We would like to inform you that we have changed our organisation‘s name from Gayten-LGBT, Center for promotion of LGBTIQ human rights to – Geten, Center for LGBTIQA People's Rights.

We have decided to change our organisation's name to Geten, in order to better reflect our politics, principles and activism. We feel that the new name reflects more aptly the fact that we are an all-inclusive organisation, respecting and incorporating the principle of intersectionality in our work, and the issues surrounding gender identity, not only sexual orientation (as perhaps the central word “gay” in Gayten would wrongly have suggested).

The updated name comes from the great Ursula Le Guin's novel the Left hand of Darkness, and a fictional planet of androgynous beings, a land without wars and conflict called Gethen (Serbian transcription Geten). This idea of the novel questions the concept of gender, gender binary and gender roles marvelously, and is reflected in our general politics as well.In 2016, through correspondence with the author herself and after she had learned about our activism, we obtained an official blessing from Ursula Le Guin to use the name freely.

We are currently waiting for Facebook to confirm our Facebook page name change, so we apologize for the confusion.

We are looking forward to continuing our successful cooperation with you under our new name.

Geten team

http://transserbia.org/vesti/1535-imamo-novo-ime-geten
We are not what other people say we are. We are who we know ourselves to be, and we are what we love. Laverne Cox